Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter

🎩voor Tom Berendsen (Eroparl. CDA) Hij neemt het in Europa op voor de binnenvaart-familiebedrijven. Zoals Kamerlid @JacoGeurts op nationaal niveau doet, doet Berendsen het op Europees niveau: "voldoende voorzieningen zijn noodzakelijk"! https://t.co/cuLjZPuYe8. Dank! @cdaeuropa

Goed initiatief van VVD-Europarlementariër @C_Nagtegaal.👍 De transportcommissie stemde in met haar binnenvaartrapport: goede bruggen, sluizen en waterwegen zijn onmisbaar voor een modal shift! #werkaandewinkel https://t.co/dCy0DNFg2E @MinIenW @IenWTweedeKamer

Hele weekend sluis Andel gestremd voor scheepvaart, behalve....voor containerschepen. Dat kan toch niet? Een lege spits zou de oevers beschadigen, een 110 meter schip niet? Wie is die "hogerhand"die beslist wie er wel en niet mag verdienen? Onacceptabel! @RWS_ZN @IenWTweedeKamer

Actualiseren van het ligplaatsenbeleid op de vaarwegen in het Noordzeekanaalgebied

Voor het Noordzeekanaalgebied geldt een ligplaatsbeleid uit 2003, waarin het gedeelte te Schellingwoude niet is opgenomen. Dit wordt zowel binnen als buiten Rijkswaterstaat als een groot gemis ervaren. Daarnaast zijn er vele ontwikkelingen die een actualisatie noodzakelijk maken.

De Minister van I&M heeft in september 2015 aan de 2e Kamer toegezegd nieuw onderzoek te zullen laten uitvoeren naar de huidige en toekomstige behoefte aan wacht- en overnachtingsplaatsen en het daarbij behorende voorzieningenniveau (o.m. afloopvoorzieningen). Begin 2017 is deze opdracht van Rijkswaterstaat voor de vaarwegen in het Noordzeekanaalgebied gegund aan de combinatie Advin/Ecorys.

De doelstelling van het project bestaat uit twee delen:
1. Het vaststellen van knelpunten in spreiding, capaciteit en kwaliteit.
2. Vaststellen of uitbreiding van het huidige ligplaatsenbeleid met het gebied rond Schellingwoude wenselijk of noodzakelijk is.
Hierbij gaat het om een vooronderzoek in de vaststelling van de huidige situatie en een prognose voor 2030.

Men wil de ASV betrekken bij het onderzoek om het toekomstig ligplaatsenbeleid in het Noordzeekanaalgebied te verbeteren. Daarbij wordt de ASV uitgenodigd om zitting te nemen in een klankbordgroep.