Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
https://t.co/lWHLGEwrtK Chauffeurs in Nederland weinig gecontroleerd, bij overtreding vaak geen gevolgen omdat “je met een goed gesprek vaak meer bereikt”. Dit in scherp contrast met het boete- en handhavingsbeleid voor de binnenvaart. ILT= Overheid: benadeelt binnenvaart
DANK minister @Barbara_Visser1 🎩, dat er is geluisterd naar onze zorgen aangaande #FAME. Zorgen zo goed verwoord in moties van @BisschopRoelof en @MahirAlkaya, gesteund door @EOCverzekering . https://t.co/aWth27tVUe Grote vraag nu: hoe wordt de 6% #CO2 reductie ingevuld?
7.000 spitsen 25 jaar geleden, daarvan nu max.350 over. Maar @CCNR_Rhin regelgeving gaat gewoon door. In Botlek wordt bauxiet uit een zeeschip in een loods gegooid omdat geen #spits te vinden is. Omgekeerde modal shift is enorme extra #CO2 uitstoot. @C_Nagtegaal @IenWTweedeKamer

Afloopsteigers Peronne (Wallonië)

Bij het Waalse Peronne zijn er nog afloopsteigers voor de sluis. Maar als je daarover wilt gaan is dat wel voor eigen risico.

Geen van de afloopsteigers is betrouwbaar zoals deze foto illustreert.

Ook met vastmaken moet je opletten want de houten beschoeiing is verrot, dus blijven er slechts uitstekende bouten over waarmee het hout ooit geborgd was.

Ondertussen horen we dat we volgend jaar alweer 3 marifoons aan boord zouden moeten hebben; vanwege de veiligheid……