Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
https://t.co/lWHLGEwrtK Chauffeurs in Nederland weinig gecontroleerd, bij overtreding vaak geen gevolgen omdat “je met een goed gesprek vaak meer bereikt”. Dit in scherp contrast met het boete- en handhavingsbeleid voor de binnenvaart. ILT= Overheid: benadeelt binnenvaart
DANK minister @Barbara_Visser1 🎩, dat er is geluisterd naar onze zorgen aangaande #FAME. Zorgen zo goed verwoord in moties van @BisschopRoelof en @MahirAlkaya, gesteund door @EOCverzekering . https://t.co/aWth27tVUe Grote vraag nu: hoe wordt de 6% #CO2 reductie ingevuld?
7.000 spitsen 25 jaar geleden, daarvan nu max.350 over. Maar @CCNR_Rhin regelgeving gaat gewoon door. In Botlek wordt bauxiet uit een zeeschip in een loods gegooid omdat geen #spits te vinden is. Omgekeerde modal shift is enorme extra #CO2 uitstoot. @C_Nagtegaal @IenWTweedeKamer

Losgegooid in de Maashaven

Meerdere schepen zijn in de nacht van 4 op 5 juni 2017 losgegooid in de Maashaven. Vicevoorzitter Gerberdien le Sage heeft daarover een interview gegeven aan tv Rijnmond, wat dezelfde avond werd uitgezonden. Met dank aan ons lid van de Torros, die alert heeft gereageerd, is erger voorkomen en konden schepen snel vastgemaakt worden.
De havendienst en politie kwamen echter pas na een uur.

Er zijn door de schipper van de Torros nog foto’s genomen van twee mannen (de schuldigen?) met rugzak, helaas alleen van de rug.

Voor zover bekend heeft niemand schade, maar hoe laat je op die manier je schip “rustig” achter voor boodschappen, het weekend of op vakantie? Het losgooien schijnt dit jaar op het ponton ook al voorgevallen te zijn, dus gaat de ASV dit aankaarten bij te Rotterdams overleg (WBR).

De vraag is, wat kunnen we hiertegen doen?