Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
Beperkt schutten op de #Twentekanalen vanaf morgen? Rijkswaterstaat verwacht dat morgen overgaan wordt tot beperkt schutten op de Twentekanalen. Dit houdt in dat er alleen geschut kan worden als er in de Twentekanalen voldoende water staat.
Low water and a lack of small ships in Europe because of @CCNR_Rhin regulations. No action yet from the @CCNR_Rhin to save small inland-barges! Crisis time = crisis measures: crisis hardship-clause? DO SOMETHING! @C_Nagtegaal @tbwberendsen @EU_Commission https://t.co/23WAf6OZxr
Vragen in Europa, hoorzitting in de Kamer, Kamermoties, petitie, brandbrief: nog geen actie om klein schip te behouden! Het logische vervolg: tekort kleine schepen. Crisistijd=crisismaatregelen: crisishardheidsclausule? DOE IETS! @MinIenW
https://t.co/23WAf6OZxr @IenWTweedeKamer

LET OP bij meting:

Een rekening bij een van onze leden voor het opmeten van het schip m.b.t vernieuwing meetbrief kostte bij het bureau Veritas 1622 euro (opmeten en paar zinnen schrijven in oude meetbrief).

(Omdat zijn meetbrief was verlopen in januari en hij geen contact kon krijgen met de scheepsmetings dienst Vlaanderen wegens reorganisatie had men hen wijsgemaakt dat het nu geprivatiseerd is en het overal zo duur is)

Op 13-2-2017 voerde de Vlaamse scheepsmetingsdienst exact dezelfde handelingen uit á 110 euro. Te Kwaadmechelen.

Dezelfde handelingen hadden volgens onze eigen inschatting in Nederland ongeveer 940 euro gekost.

De Vlaamse metingsdienst blijft volgens een ambtenaar zeker nog op de oude manier functioneren. In de toekomst zal het wel duurder worden is zijn verwachting.