Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
Morgen 8 december debat maritiem 15:30 - 18:30 uur
Klompézaal o.a: #Toekomst binnenvaart, biobrandstoffen: uitstel bijmengverplichting, smart shipping etc. https://t.co/zTJfQYrCep @IenWTweedeKamer
Brief van de #ASV over de contourennota voor de mobiliteitsvisie op agenda Procedurevergadering Infrastructuur en Waterstaat morgen, 7 december v.a. 10.15 uur in de Klompézaal
https://t.co/owpZM42mGa
Hebben we hier de volgende "mondkapjesdeal"? Iedereen kan weten dat biobrandstof MEER uitstoot geeft, slechts op papier "schoner" is. Hoe sterk is de lobby van de biobrandstofproducenten? Waar leent @schuttevaer zich voor?
https://t.co/AQYQI4mwe1 @markharbers @IenWTweedeKamer

LET OP bij meting:

Een rekening bij een van onze leden voor het opmeten van het schip m.b.t vernieuwing meetbrief kostte bij het bureau Veritas 1622 euro (opmeten en paar zinnen schrijven in oude meetbrief).

(Omdat zijn meetbrief was verlopen in januari en hij geen contact kon krijgen met de scheepsmetings dienst Vlaanderen wegens reorganisatie had men hen wijsgemaakt dat het nu geprivatiseerd is en het overal zo duur is)

Op 13-2-2017 voerde de Vlaamse scheepsmetingsdienst exact dezelfde handelingen uit á 110 euro. Te Kwaadmechelen.

Dezelfde handelingen hadden volgens onze eigen inschatting in Nederland ongeveer 940 euro gekost.

De Vlaamse metingsdienst blijft volgens een ambtenaar zeker nog op de oude manier functioneren. In de toekomst zal het wel duurder worden is zijn verwachting.