Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter

🎩voor Tom Berendsen (Eroparl. CDA) Hij neemt het in Europa op voor de binnenvaart-familiebedrijven. Zoals Kamerlid @JacoGeurts op nationaal niveau doet, doet Berendsen het op Europees niveau: "voldoende voorzieningen zijn noodzakelijk"! https://t.co/cuLjZPuYe8. Dank! @cdaeuropa

Goed initiatief van VVD-Europarlementariër @C_Nagtegaal.👍 De transportcommissie stemde in met haar binnenvaartrapport: goede bruggen, sluizen en waterwegen zijn onmisbaar voor een modal shift! #werkaandewinkel https://t.co/dCy0DNFg2E @MinIenW @IenWTweedeKamer

Hele weekend sluis Andel gestremd voor scheepvaart, behalve....voor containerschepen. Dat kan toch niet? Een lege spits zou de oevers beschadigen, een 110 meter schip niet? Wie is die "hogerhand"die beslist wie er wel en niet mag verdienen? Onacceptabel! @RWS_ZN @IenWTweedeKamer

LET OP bij meting:

Een rekening bij een van onze leden voor het opmeten van het schip m.b.t vernieuwing meetbrief kostte bij het bureau Veritas 1622 euro (opmeten en paar zinnen schrijven in oude meetbrief).

(Omdat zijn meetbrief was verlopen in januari en hij geen contact kon krijgen met de scheepsmetings dienst Vlaanderen wegens reorganisatie had men hen wijsgemaakt dat het nu geprivatiseerd is en het overal zo duur is)

Op 13-2-2017 voerde de Vlaamse scheepsmetingsdienst exact dezelfde handelingen uit á 110 euro. Te Kwaadmechelen.

Dezelfde handelingen hadden volgens onze eigen inschatting in Nederland ongeveer 940 euro gekost.

De Vlaamse metingsdienst blijft volgens een ambtenaar zeker nog op de oude manier functioneren. In de toekomst zal het wel duurder worden is zijn verwachting.