Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
5 days ago
TV Reportage bij RTV Oost over verdwijnen kleinere schepen
Overijssel wil meer vervoer over water o.a. door opwaardering van een kanaal tot schepen tot 1.000 ton. Weggegooid geld zegt de ASV, als Overijssel zich niet inzet om die schepen te behouden. https://t.co/8Ldpn55NYs
2 weeks ago
De heer Khalid Tachi (EICB) houdt een presentatie over reële vergroeningsopties bij de ASV vergadering (22-9).

meepraten? kom ook naar de vergadering
2 weeks ago
De "klimaattafel" en vergroening van de binnenvaart komen aan de orde bij de ASV najaarsvergadering op 22 september a.s.
Waarbij de ASV verslag doet van het Ministerie IenW, andere marktpartijen en de ASV gespeeld hebben in het tot stand komen van de “klimaatfiches”.
meepraten?

Wat vindt de schipper van de werking van plantool Terneuzen?

Diverse berichten bereiken de ASV, waaruit zou blijken dat niet alleen schippers ontevreden zijn, maar dat ook de sluiswachters van Terneuzen niet bepaald blij zouden zijn met het feit dat zij bestookt worden met boze teksten door schippers, die vinden dat plantool Terneuzen niet of bijzonder slecht werkt.

Aan de andere kant zijn er weer schippers die wel goed kunnen werken met dit systeem.

Wij denken dat het belangrijk is te inventariseren hoe de schipper dit systeem ervaart.

Belt u 0800 8002. U wordt dan rechtstreeks doorverbonden met het hoofdkantoor in Utrecht waar men alle klachten bundelt.

De ASV zou het erg op prijs stellen als u uw ervaringen wilt delen op ASV facebook, zodat we in gesprekken met het Ministerie en/of de politiek aansprekende voorbeelden hebben. Via het e-mailadres info@algemeeneschippersvereeniging.nl kan natuurlijk ook.

Reacties:

• Heb er al een paar gebruik van moeten/mogen maken en wij ondervinden geen problemen. Het werkte perfect, ook tijdens het spuien kwam het goed uit.
Er was echter 1 fout ontdekt in het programma. Als je op je aangegeven ETA niet aanwezig bent, ook al word je later ingepland, word je van de lijst gehaald. Dit kreeg ik dus laatste keer. Ik werd 3,5 uur later ingepland dan mijn opgegeven ETA. Dus hadden wij besloten om later te vertrekken, vanwege beperkte ligplaatsen etc. Zoals Terneuzen dat ook wenst. Alleen dan werkt het programma niet mee, want die registreert via AIS of dat je aanwezig bent of niet. De sluiswachter heeft het netjes opgelost om ons alsnog op onze oude plek in te delen en dit zou worden aangekaart bij de technische dienst.

• Als iedereen het programma zou gaan gebruiken, dan werkt het nog beter. Nu op dit moment heb je veel voordeel ervan als je het wel gebruikt, want er zijn collega’s die het nog steeds niet gebruiken, dus die worden achteraan gezet.

• De tool zou alleen verbeterd moeten/kunnen worden door een APP te maken en of een bevestiging mail of iets, dat je aanmelding is gelukt, want je krijgt nu niks, dus moet je op goed geluk ervan uitgaan dat het werkt.
Ik ben er dus tevreden mee!

• Wij tot hiertoe geen problemen. Maar het probleem dat de Heer Van Der Veen meldt zou toch besproken moeten worden. De bedoeling is immers dat men ergens anders dan Terneuzen kan gaan liggen wachten.

• Paar x gedaan en aanmelden via sluisplanning is waardeloos, want dan verschijn ik niet op de lijst. Meld ik via de telefoon dan kom ik wel op de lijst te staan op sluisplanning, dus dan doen we het maar zo (zolang we onze telefoon tenminste nog mogen gebruiken tijdens het varen)

• Merk alleen dat dit slecht gecommuniceerd is van tevoren. Wij wisten het dankzij kantoor die het heeft doorgestuurd naar alle schepen, maar ik hoor veel schepen die aankomen en niks afweten dat ze moeten aanmelden via de inmiddels verplichte plantool.

• Wij hebben geen problemen met de plantool. Wij melden ons aan via Bics en controleren de aanmelding via www.sluisplanning.nl Echter werden erop attent gemaakt door de sluismeester dat, als je Bics gebruikt, je een extra instelling moet aanmaken in BICS en dat is niet duidelijk gecommuniceerd. De sluismeester heeft ons een e-mail gestuurd met de juiste aanwijzingen. Verder vragen wij ons wel af of deze Plantool wel toegevoegde waarde heeft. Zeker omdat de aannemer heeft aangegeven om zolang mogelijk de Middensluis mee te kunnen draaien.

• Belachelijk systeem, verschillende keren aangemeld via de digitale manier, dan roep je de sluizen, moet je alsnog alle gegevens doorgeven en dan vraag je of je dan niet bekend bent omdat je digitaal heb aangemeld. “Nee schipper”.
Dus melden bij aankomst, dan maar paar uurtjes slapen.

• Hebben jullie eigenlijk wel in de gaten dat de overheid een manier heeft gevonden om via de AIS te controleren? We stemmen er allemaal mee in door ons aan te melden met als lokkertje eerder door de sluis te komen dan de collega die deze tool niet gebruikt. Lekker over nagedacht collega’s.

• Tot nu toe heb ik niet echt problemen ondervonden, maar als spits pas je vaak wel bij een schutting dus helemaal relevant is dat dus niet.

• De ene keer staan we er op en de andere keer niet. Dat is elke keer maar afwachten. Een bevestiging is inderdaad geen verkeerd iets. Dat gedigitaliseer mag van mij sowieso stoppen.

• De breedte is niet goed in te voeren. De kolom kent alleen hele meters. Een 11.45 moet dus als een 12 meter worden ingevoerd.

• Tja als je daar iedere dag zit weet je aankomsttijden aardig en wij????