Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter

Nederland, Vlaanderen en Europa wil efficientere binnenvaart door digitalisering. Maar zo efficient is het niet. Dagelijks oponthoud bij op afstand bediende kunstwerken zoals
https://t.co/VKXTJFeIWk. Tijd voor de gevraagde evaluatie! @EU_Commission @IenWTweedeKamer

https://t.co/VoJ8JM6lMB
Wat zijn de ervaringen tot nu toe met de tweede proef langer liggen? Zijn er bijzonderheden die we mee moeten nemen met het overleg hierover met Rijkswaterstaat? Reageer op ASV facebook of info @algemeeneschippersvereeniging.nl. @nancyscheijven

Nederlands onredelijke boetebeleid heeft helaas navolging gekregen in Belgie😡. Daarom trekt de Belgische ASB aan de bel. https://t.co/NOdEae0keT. Boetes moeten in verhouding staan tot eventueel veroorzaakte gevaar of economisch gewin. @IenWTweedeKamer lees @MaritiemC

Voorwoord juni 2018

Beste allemaal,

Voor we het weten, worden we tegenwoordig om onze oren geslagen dat we discrimineren. Tja, en dan komt de goedheiligman ook weer het land binnen met de Stoomboot. Als hij maar niet te veel rookt, want oei, anders gaat ons milieu eraan.

Dit brengt me op onze uitstoot. Ikzelf vind het zeker belangrijk dat wij als binnenvaart schoner worden, zodat we de boot niet missen. Maar ik vind wel dat er vooral big business omheen draait en graait. Want o jee, er is geld te verdienen. En wie gaat dat betalen? Zoete, lieve Gerrie toch niet, mag ik hopen?

De beurs in Gorinchem is weer achter de rug en dat heeft zeker wat nieuwe leden opgeleverd. Maar als ik zie dat er van de duizenden schepen slechts een paar procent zijn georganiseerd, is dat wel een lachertje in de binnenvaart. Hebben de mensen niet in de gaten dat er de komende tijd heel veel beslissingen vallen voor de toekomst van de binnenvaart? Als je niet meedenkt of meebeslist, hoeveel recht heb je dan om later wel moord en brand te schreeuwen?

Ook voor het bestuur, dat letterlijk een fulltime job heeft aan alles dat er voor de ASV gedaan moet worden, zouden zich best wat jongeren mogen aanmelden. Het gaat om hun toekomst. Bovendien zijn er dringend extra bestuursleden nodig. Toen ik laatst belde met WSA Duisburg Meidrich en Tobias Knopp sprak, vroeg hij wat de ASV is. Ik heb het hem netjes uitgelegd en nu wil hij graag input van ons. Dit houdt in dat de denktank zeker nog mensen nodig heeft die internationaal varen naar Duitsland, dus laat u horen.

Allereerst op 26 juni, als wij de petitie ter behoud van de binnenvaartvloot gaan aanbieden. De petitie die u natuurlijk ook heeft getekend. Toch?

Ik hoop dat u plezier houdt in uw beroep en wens u leesplezier met deze uitgave.

Gerrie van Neijenhoff