Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
Binnenvaart moet vergroenen, maar hoe? Tijdelijke subsidieregeling verduurzaming binnenvaartschepen 2021–2025: Geen budget beschikbaar voor nieuwe aanvragen in 2022! 🙈In de Staatscourant:
https://t.co/Tt9UN5J9FW #metderugtegendemuur @IenWTweedeKamer @RobJetten @chris_stoffer
Hoofdvaarweg Zaan alweer (minimaal) 5 dagen gestremd😡. Reparatiewerkzaamheden tussen 22.00 uur 19-10 en 05.00 u 24-10. Slechte noodbrug kost binnenvaart veel geld en maakt #binnenvaart onbetrouwbaar voor afnemers. @SlegersGerard @jeroenolthof Vragen? 0800 0200 600 (gratis).
Eindelijk is men wat soepeler met gezondheidskeuringen en wordt je om de 2 jaar medisch gekeurd. Behalve...als je toevallig 69 jaar bent, dan moet je toch al binnen 1 jaar gekeurd worden want dat is "logisch" volgens het CBR. @CBRnl @MinIenW

Inkomstenderving door oponthoud calculeren

Het is bekend, dat sluis Dorsten voor oponthoud zorgt, omdat deze geen kleine sluis in gebruik heeft en in de grote kolk slechts één schip geschut kan worden vanwege instabiele bolders.

Eén van onze leden heeft zo al 9 uur vertraging gehad. Nu was er weer een rare situatie bijgekomen op het Wesel Datteln Kanaal. Er was weer te weinig water tussen sluis Datteln en sluis Ahsen. Toen heeft men een totale sperring ingevoerd.
Dat is natuurlijk onvoorstelbaar in deze tijd van zware regenval. Wat is er aan de hand?

Is men nu werkelijk bezig de schepen moedwillig te vertragen?

Het is wel zo dat dure “maut” betaald wordt aan de Duitse overheid over de geladen tonnen; de binnenvaart mag hier dan toch wel enige service voor terug verwachten.

In ieder geval willen wij hierbij u adviseren de inkomstenderving door het oponthoud in te calculeren.