Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
Maandag 4 juli heeft de ASV een gesprek met wethouder gemeente Smallingerland over voorgenomen extreme #havengeldverhoging van #Drachten. Goed dat men met ons in gesprek wil. #ASVwilbeterligplaatsbeleid @IenWTweedeKamer
In @HavenAntwerpen matroos overboord gevallen aan buitenkant vd terminalhaven. Er wordt daar geen touw aangepakt maar er zijn enorme fenders voor de zeeboten. Matroos gleed uit toen hij moest springen. Veiligheid, veiligheid??😡
En weer is er een ligplaats verdwenen. Nu in Dordrecht bij de brug over het Wantij. En maar volhouden dat er genoeg plekken zijn in havens waar de schippers hun schepen zouden kunnen "stallen"(zoals @markharbers het noemt in brief aan @IenWTweedeKamer ). https://t.co/gBSAZv9Cxo.

Loswal Spijk

Een van onze leden heeft de slechte staat van de trappen in Spijk aan de orde gesteld bij de ASV. In oktober 2015 heeft men er al foto’s van genomen, maar jaren later bleek er geen enkele verbetering te zijn gekomen in de staat van de trappen.

De vraag aan de ASV is gesteld of het mogelijk is, dat de ASV contact op zou nemen met de betreffende zand- en grindhandel.

Eén van onze denktankleden heeft daarop telefonisch contact gehad met dhr. Albers van de firma Wezendonk te Spijk. Zij zijn eigenaar van de loswal en zijn op de hoogte van de slechte staat van de trappen. Inmiddels hebben zij al een bedrijf ingeschakeld, dat de trappen gaat repareren en zal de kooi die bij een van de trappen zit, worden weggehaald.

Men heeft destijds gedacht dat een kooi veiliger was, maar ze zijn ook al tot de conclusie gekomen dat dit averechts heeft gewerkt.
Deze kooiconstructie was al binnen een week aangevaren. Ook worden er extra bolders bijgeplaatst.

Verder hoopt men, dat de schippers de bolders gaan gebruiken om vast te maken c.q. een steekeind te zetten en dat men niet meer de trappen hiervoor gebruikt, want anders zijn de gerepareerde trappen wederom binnen de kortste keren kapot.

Met de uitvoering van de werkzaamheden hoopt men zo spoedig mogelijk te beginnen, maar men is afhankelijk van o.a. waterstand en de planning van laden en lossen.

Wij houden het in de gaten….houd ons op de hoogte!