Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
Morgen 8 december debat maritiem 15:30 - 18:30 uur
Klompézaal o.a: #Toekomst binnenvaart, biobrandstoffen: uitstel bijmengverplichting, smart shipping etc. https://t.co/zTJfQYrCep @IenWTweedeKamer
Brief van de #ASV over de contourennota voor de mobiliteitsvisie op agenda Procedurevergadering Infrastructuur en Waterstaat morgen, 7 december v.a. 10.15 uur in de Klompézaal
https://t.co/owpZM42mGa
Hebben we hier de volgende "mondkapjesdeal"? Iedereen kan weten dat biobrandstof MEER uitstoot geeft, slechts op papier "schoner" is. Hoe sterk is de lobby van de biobrandstofproducenten? Waar leent @schuttevaer zich voor?
https://t.co/AQYQI4mwe1 @markharbers @IenWTweedeKamer

Loswal Spijk

Een van onze leden heeft de slechte staat van de trappen in Spijk aan de orde gesteld bij de ASV. In oktober 2015 heeft men er al foto’s van genomen, maar jaren later bleek er geen enkele verbetering te zijn gekomen in de staat van de trappen.

De vraag aan de ASV is gesteld of het mogelijk is, dat de ASV contact op zou nemen met de betreffende zand- en grindhandel.

Eén van onze denktankleden heeft daarop telefonisch contact gehad met dhr. Albers van de firma Wezendonk te Spijk. Zij zijn eigenaar van de loswal en zijn op de hoogte van de slechte staat van de trappen. Inmiddels hebben zij al een bedrijf ingeschakeld, dat de trappen gaat repareren en zal de kooi die bij een van de trappen zit, worden weggehaald.

Men heeft destijds gedacht dat een kooi veiliger was, maar ze zijn ook al tot de conclusie gekomen dat dit averechts heeft gewerkt.
Deze kooiconstructie was al binnen een week aangevaren. Ook worden er extra bolders bijgeplaatst.

Verder hoopt men, dat de schippers de bolders gaan gebruiken om vast te maken c.q. een steekeind te zetten en dat men niet meer de trappen hiervoor gebruikt, want anders zijn de gerepareerde trappen wederom binnen de kortste keren kapot.

Met de uitvoering van de werkzaamheden hoopt men zo spoedig mogelijk te beginnen, maar men is afhankelijk van o.a. waterstand en de planning van laden en lossen.

Wij houden het in de gaten….houd ons op de hoogte!