Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter

🎩voor Tom Berendsen (Eroparl. CDA) Hij neemt het in Europa op voor de binnenvaart-familiebedrijven. Zoals Kamerlid @JacoGeurts op nationaal niveau doet, doet Berendsen het op Europees niveau: "voldoende voorzieningen zijn noodzakelijk"! https://t.co/cuLjZPuYe8. Dank! @cdaeuropa

Goed initiatief van VVD-Europarlementariër @C_Nagtegaal.👍 De transportcommissie stemde in met haar binnenvaartrapport: goede bruggen, sluizen en waterwegen zijn onmisbaar voor een modal shift! #werkaandewinkel https://t.co/dCy0DNFg2E @MinIenW @IenWTweedeKamer

Hele weekend sluis Andel gestremd voor scheepvaart, behalve....voor containerschepen. Dat kan toch niet? Een lege spits zou de oevers beschadigen, een 110 meter schip niet? Wie is die "hogerhand"die beslist wie er wel en niet mag verdienen? Onacceptabel! @RWS_ZN @IenWTweedeKamer

Loswal Spijk

Een van onze leden heeft de slechte staat van de trappen in Spijk aan de orde gesteld bij de ASV. In oktober 2015 heeft men er al foto’s van genomen, maar jaren later bleek er geen enkele verbetering te zijn gekomen in de staat van de trappen.

De vraag aan de ASV is gesteld of het mogelijk is, dat de ASV contact op zou nemen met de betreffende zand- en grindhandel.

Eén van onze denktankleden heeft daarop telefonisch contact gehad met dhr. Albers van de firma Wezendonk te Spijk. Zij zijn eigenaar van de loswal en zijn op de hoogte van de slechte staat van de trappen. Inmiddels hebben zij al een bedrijf ingeschakeld, dat de trappen gaat repareren en zal de kooi die bij een van de trappen zit, worden weggehaald.

Men heeft destijds gedacht dat een kooi veiliger was, maar ze zijn ook al tot de conclusie gekomen dat dit averechts heeft gewerkt.
Deze kooiconstructie was al binnen een week aangevaren. Ook worden er extra bolders bijgeplaatst.

Verder hoopt men, dat de schippers de bolders gaan gebruiken om vast te maken c.q. een steekeind te zetten en dat men niet meer de trappen hiervoor gebruikt, want anders zijn de gerepareerde trappen wederom binnen de kortste keren kapot.

Met de uitvoering van de werkzaamheden hoopt men zo spoedig mogelijk te beginnen, maar men is afhankelijk van o.a. waterstand en de planning van laden en lossen.

Wij houden het in de gaten….houd ons op de hoogte!