Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
Morgen 8 december debat maritiem 15:30 - 18:30 uur
Klompézaal o.a: #Toekomst binnenvaart, biobrandstoffen: uitstel bijmengverplichting, smart shipping etc. https://t.co/zTJfQYrCep @IenWTweedeKamer
Brief van de #ASV over de contourennota voor de mobiliteitsvisie op agenda Procedurevergadering Infrastructuur en Waterstaat morgen, 7 december v.a. 10.15 uur in de Klompézaal
https://t.co/owpZM42mGa
Hebben we hier de volgende "mondkapjesdeal"? Iedereen kan weten dat biobrandstof MEER uitstoot geeft, slechts op papier "schoner" is. Hoe sterk is de lobby van de biobrandstofproducenten? Waar leent @schuttevaer zich voor?
https://t.co/AQYQI4mwe1 @markharbers @IenWTweedeKamer

AIS

De ASV werd benaderd met het volgende:

De waterpolitie controleert steeds vaker op de navigatiestatus in de A.I.S. Dit is een totaal onzinnig stukje info; niemand kijkt of de status verandert van varen naar stil liggen, maar gebruikt alleen de vaarkaart voor zijn of haar info.

Dit gaat ons in de toekomst veel geld kosten, want het is makkelijk verdiend geld voor de controlerende instantie. Mijn voorstel; iedereen kan zijn kaartsysteem zo instellen, dat een varend object een ander icoon is dan een stilliggend object. Bij ons is een stilliggend schip een blokje en een varend schip een pijlpunt met snelheid. Als we dit nu eens verplicht kunnen stellen, dan is het een kwestie van eenmalig instellen en klaar. Zo zijn er in de toekomst ook geen vergissingen meer.