Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
Dank aan de aanwezigen: het was weer een mooie ASV vergadering met veel sprekers van divers pluimage en zinvolle debatten. Een impressie in de Scheepvaartkrant https://t.co/FKN6kNXwEi @MahirAlkaya @nancyscheijven
Het lijkt erop dat extra bijmenging biobrandstof uitgesteld wordt. Mede dankzij motie van @MahirAlkaya (SP) en @rbisschop (SGP) 👍Maar uitstel is geen afstel. En ook de Europese verplichte (gemiddelde!) 6% bijmenging moet veilig zijn. https://t.co/4kaNsuff0d. @IenWTweedeKamer
Waarschijnlijk advies uitstel EXTRA bijmengverplichting Maar de onontkoombare (gemiddelde!) 6% Europese bijmengverplichting kan tot grote problemen leiden.
Volgens experts zijn de blends vervuilender ipv schoner,
en het is onveilig.
https://t.co/GMhF7nObyj
@IenWTweedeKamer

AIS

De ASV werd benaderd met het volgende:

De waterpolitie controleert steeds vaker op de navigatiestatus in de A.I.S. Dit is een totaal onzinnig stukje info; niemand kijkt of de status verandert van varen naar stil liggen, maar gebruikt alleen de vaarkaart voor zijn of haar info.

Dit gaat ons in de toekomst veel geld kosten, want het is makkelijk verdiend geld voor de controlerende instantie. Mijn voorstel; iedereen kan zijn kaartsysteem zo instellen, dat een varend object een ander icoon is dan een stilliggend object. Bij ons is een stilliggend schip een blokje en een varend schip een pijlpunt met snelheid. Als we dit nu eens verplicht kunnen stellen, dan is het een kwestie van eenmalig instellen en klaar. Zo zijn er in de toekomst ook geen vergissingen meer.