Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
(Afstands) controles door ILT met enorme boetes?
Wij horen alarmerende berichten. Om dat aan de orde te stellen hebben we ervaringen nodig.
Wat zijn uw ervaringen met ILT controles op afstand? Zie ASV facebook of deel uw ervaringen via info @algemeeneschippersvereeniging.nl
Omgekeerde Modal shift😡 Koude sanering van 62% van de Nederlandse (droge lading) binnenvaartschepen (1.544 van de 2.487 schepen). ALLE schepen tot 1.500 ton verdwijnen. Dat is 50.000 extra vrachtwagens op de weg. @markharbers @IenWTweedeKamer En dat laten we gewoon gebeuren?
MIRT debat over stadsbrug Rotterdam: @HabtamudeHoop (PvdA) meldt dat -door nautische (on)veiligheid- binnenvaart en bewoners geen brug willen, maar liever een tunnel👏. @minhas_fahid (VVD) vindt het een "zorgvuldige" afweging omdat het anders veel duurder wordt😡 @IenWTweedeKamer

Het is toch nog lang geen 1 april?

In een CBRB-tweet lezen we dat TATA steel nieuwe spitsen wil laten bouwen, omdat daar een tekort aan is. Er zou veel werk zijn van IJmuiden naar Parijs????????

Nieuwe spitsen bouwen, terwijl ondertussen alles eraan meewerkt om de bestaande spitsen (en andere oudere schepen die makkelijk naar Parijs kunnen) te slopen. Bestaande schepen, die hun waarde hebben bewezen, laten slopen of in ieder geval uit de vaart laten nemen, terwijl het Ministerie met droge ogen zegt, dat dat geen probleem is, want die worden dan gewoon vervangen door watertruck bakjes.

Uit onderzoek is allang gebleken, dat binnen de CCR/CESNI-regelgeving nieuwbouwspitsen helemaal niet gebouwd kunnen worden. Zowel financieel als technisch is nieuwbouw onhaalbaar.

Waarom dringt TATA steel niet aan op behoud van datgene wat er nog is en wat zo waardevol is….maar eenmaal verdwenen, vervangen wordt (nu al) door vrachtwagens?

Zou de politiek haar verantwoordelijkheid nemen en dit oppakken op het Algemeen Overleg op 7 december in de Tweede Kamer? (openbaar!)