Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter

https://t.co/VoJ8JM6lMB
Wat zijn de ervaringen tot nu toe met de tweede proef langer liggen? Zijn er bijzonderheden die we mee moeten nemen met het overleg hierover met Rijkswaterstaat? Reageer op ASV facebook of info @algemeeneschippersvereeniging.nl. @nancyscheijven

Nederlands onredelijke boetebeleid heeft helaas navolging gekregen in Belgie😡. Daarom trekt de Belgische ASB aan de bel. https://t.co/NOdEae0keT. Boetes moeten in verhouding staan tot eventueel veroorzaakte gevaar of economisch gewin. @IenWTweedeKamer lees @MaritiemC

Alle mooie verhalen over een gewenste modal shift en level playingfield ten spijt: de binnenvaart wordt opgezadeld met een zelf op te brengen "vergroenings" fonds als het aan het kabinet ligt. https://t.co/awaBSbyV3V @Barbara_Visser1 @MahirAlkaya @IenWTweedeKamer

Het is toch nog lang geen 1 april?

In een CBRB-tweet lezen we dat TATA steel nieuwe spitsen wil laten bouwen, omdat daar een tekort aan is. Er zou veel werk zijn van IJmuiden naar Parijs????????

Nieuwe spitsen bouwen, terwijl ondertussen alles eraan meewerkt om de bestaande spitsen (en andere oudere schepen die makkelijk naar Parijs kunnen) te slopen. Bestaande schepen, die hun waarde hebben bewezen, laten slopen of in ieder geval uit de vaart laten nemen, terwijl het Ministerie met droge ogen zegt, dat dat geen probleem is, want die worden dan gewoon vervangen door watertruck bakjes.

Uit onderzoek is allang gebleken, dat binnen de CCR/CESNI-regelgeving nieuwbouwspitsen helemaal niet gebouwd kunnen worden. Zowel financieel als technisch is nieuwbouw onhaalbaar.

Waarom dringt TATA steel niet aan op behoud van datgene wat er nog is en wat zo waardevol is….maar eenmaal verdwenen, vervangen wordt (nu al) door vrachtwagens?

Zou de politiek haar verantwoordelijkheid nemen en dit oppakken op het Algemeen Overleg op 7 december in de Tweede Kamer? (openbaar!)