Het is toch nog lang geen 1 april?
In een CBRB-tweet lezen we dat TATA steel nieuwe spitsen wil laten bouwen, omdat daar een tekort aan is. Er zou veel werk zijn van IJmuiden naar Parijs????????
Nieuwe spitsen bouwen, terwijl ondertussen alles eraan meewerkt om de bestaande spitsen (en andere oudere schepen die makkelijk naar Parijs kunnen) te slopen. Bestaande schepen, die hun waarde hebben bewezen, laten slopen of in ieder geval uit de vaart laten nemen, terwijl het Ministerie met droge ogen zegt, dat dat geen probleem is, want die worden dan gewoon vervangen door watertruck bakjes.
Uit onderzoek is allang gebleken, dat binnen de CCR/CESNI-regelgeving nieuwbouwspitsen helemaal niet gebouwd kunnen worden. Zowel financieel als technisch is nieuwbouw onhaalbaar.
Waarom dringt TATA steel niet aan op behoud van datgene wat er nog is en wat zo waardevol is….maar eenmaal verdwenen, vervangen wordt (nu al) door vrachtwagens?
Zou de politiek haar verantwoordelijkheid nemen en dit oppakken op het Algemeen Overleg op 7 december in de Tweede Kamer? (openbaar!)