Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Identiteitsfraude

Ons ASV lid (met een letter T aan het eind van zijn naam) vertelt het volgende:

Op onze bankrekening ontdekten we een afschrijving van ongeveer 57 euro. Na controle bleek deze van Parkline te zijn. Aangezien wij geen account hebben aangemaakt bij Parkline en ook nog nooit gebruik hebben gemaakt van walstroom, hebben we het bedrag door de bank terug laten storten. Hierop volgde enige tijd later een aanmaning van Parkline, waarbij men erop aandrong om het bedrag alsnog te voldoen anders volgde er een incassoprocedure. Gelukkig stond er een telefoonnummer bij, dus we hebben er maar eens een telefoontje aan gewaagd.

Men beweerde, dat het allemaal rechtsgeldig was, want iemand met dezelfde naam maar…… met een d op het eind (in plaats van een t) had “getekend”. Die zou een account hebben aangemaakt en stroom hebben gebruikt. Nu dreigt men om deze rekening te gaan invorderen.

Op de vraag hoe er dan zogenaamd getekend was voor het account, werd geantwoord dat je dan op de akkoordknop moet drukken. Het blijkt dus zo te zijn, dat als je alle gegevens hebt van iemand en op de akkoordknop kan drukken, dat je dan zomaar op kosten van iemand anders walstroom kunt gebruiken. Aangezien vrijwel alle gegevens, die men nodig heeft op de website van de familie te vinden zijn, is dat dus vrij simpel.

De familie heeft, strijdbaar als altijd, zelfs voor 57 euro deze zaak afgegeven aan Marius van Dam. En ze willen erop aandringen, dat deze aanmeldingsprocedure zodanig wordt veranderd, dat dit op deze manier niet meer mogelijk kan zijn. Deze manier van aanmelding is verre van veilig en zo lek als een mandje. Er moeten veiligere manieren mogelijk zijn.

Wordt vervolgd…