Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
https://t.co/lWHLGEwrtK Chauffeurs in Nederland weinig gecontroleerd, bij overtreding vaak geen gevolgen omdat “je met een goed gesprek vaak meer bereikt”. Dit in scherp contrast met het boete- en handhavingsbeleid voor de binnenvaart. ILT= Overheid: benadeelt binnenvaart
DANK minister @Barbara_Visser1 🎩, dat er is geluisterd naar onze zorgen aangaande #FAME. Zorgen zo goed verwoord in moties van @BisschopRoelof en @MahirAlkaya, gesteund door @EOCverzekering . https://t.co/aWth27tVUe Grote vraag nu: hoe wordt de 6% #CO2 reductie ingevuld?
7.000 spitsen 25 jaar geleden, daarvan nu max.350 over. Maar @CCNR_Rhin regelgeving gaat gewoon door. In Botlek wordt bauxiet uit een zeeschip in een loods gegooid omdat geen #spits te vinden is. Omgekeerde modal shift is enorme extra #CO2 uitstoot. @C_Nagtegaal @IenWTweedeKamer

Voortgang subsideregeling LOVT

Nieuwegein, 24-11-2017

Beste leden en convenantpartners,

Wij hebben u beloofd, dat wij u op de hoogte zouden houden van de ontwikkelingen met betrekking tot de subsidieregeling kinderen van ouders met een trekkend/varend bestaan.

In tegenstelling met wat eerder vanaf het ministerie van VWS is gecommuniceerd, heeft men ons vandaag meegedeeld dat de subsidieregeling “opvang kinderen van ouders met een trekkend/varend bestaan” niet verlengd wordt tot en met 2021, maar tot 1 januari 2019. Men wil eerst nog nader onderzoek doen naar de financiëringsmodaliteiten.

Uiteraard zullen wij er weer alles aan doen om voor “onze kinderen” in de bres te springen. Samen met de instellingen zullen we alle tot onze beschikking staande middelen gebruiken om huisvesting voor de kinderen tijdens de leerplichtige leeftijd proberen te waarborgen.

Met vriendelijke groet,
namens het LOVT-bestuur,
M.C.P. Verburg-Ooms, voorzitter,
D. van Weelden, secretaris