Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter

🎩voor Tom Berendsen (Eroparl. CDA) Hij neemt het in Europa op voor de binnenvaart-familiebedrijven. Zoals Kamerlid @JacoGeurts op nationaal niveau doet, doet Berendsen het op Europees niveau: "voldoende voorzieningen zijn noodzakelijk"! https://t.co/cuLjZPuYe8. Dank! @cdaeuropa

Goed initiatief van VVD-Europarlementariër @C_Nagtegaal.👍 De transportcommissie stemde in met haar binnenvaartrapport: goede bruggen, sluizen en waterwegen zijn onmisbaar voor een modal shift! #werkaandewinkel https://t.co/dCy0DNFg2E @MinIenW @IenWTweedeKamer

Hele weekend sluis Andel gestremd voor scheepvaart, behalve....voor containerschepen. Dat kan toch niet? Een lege spits zou de oevers beschadigen, een 110 meter schip niet? Wie is die "hogerhand"die beslist wie er wel en niet mag verdienen? Onacceptabel! @RWS_ZN @IenWTweedeKamer

Westerschelde alleenvaart

Directie Netwerk Management, District Zuid, Rijkswaterstaat Zee & Delta, stuurt de volgende reactie

Het voorstel voor alleenvaart op de Westerschelde in de toenmalige vorm is besproken in de Schelde Directeuren Vergadering van 2 maart 2016.

Het voorstel tot alleenvaart is door de Schelde Directeuren Vergadering afgewezen om de volgende redenen:

  • Nautische complexiteit van het gebied door sterke eb en vloed stroming en hoge golfslag door wind en passerende zeeschepen
  • De Westerschelde is een open zeearm waar schepen van dit formaat sowieso al extra aandacht nodig hebben
  • De Westerschelde is een weefgebied met verschillende verkeersmodaliteiten (zeevaart, grote binnenvaart, visserij, pleziervaart enz.) met verschillende manoeuvreereigenschappen
  • Soms een onoverzichtelijk verkeersbeeld wat veel communicatie vereist met verkeersposten, maar ook met andere vaarweggebruikers.

Indien gewenst kunnen we samen nogmaals naar het voorstel bespreken zodat we mogelijk tot een voorstel kunnen komen dat acceptabel is voor de SDV.

Met dank aan Jos Evens voor zijn inzet omtrent dit onderwerp.