Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter

Misschien eens verdiepen in de eisen die het betreft? Die hebben niets met duurzaamheid te maken. Bij de regeling dat schepen aan nieuwbouweisen moesten voldoen bij ombouw, verbouw of nieuwbouw bleven de schepen keurig up-to-date. https://t.co/54YAAslstn https://t.co/vQC2KTElIk

Dit systeem kan niet kloppen, want een markt waar er sprake MOET zijn van reservecapaciteit (hoog water/laag water) kan nooit in evenwicht zijn. Daarom wilde de ASV minimaal een transparante markt. Ondanks aangenomen moties was er geen draagvlak vanuit collega-bonden @CemLacin https://t.co/ovX66lwXMV

Slecht ondernemerschap is de waarde niet inzien van je collega-schippers en daarmee van de diversiteit van de vloot. We hebben elkaar nodig om de verladers te bedienen. Nu gaat het werk van het water naar de weg, dat is pas slecht ondernemerschap: van Nederland! https://t.co/MyGHktIWiL

Patent vernieuwen

Betr.: Discriminatie houders rijnpatent Groot vaarbewijs 65+

Discriminatie van houders van een rijnpatent en groot vaarbewijs tegenover mensen met een rijbewijs boven de 65-70-75 jaar. Als je door de arts bent goedgekeurd, is je rijbewijs weer 5 jaar geldig. Nu lekker scheuren op de autoweg: bumper kleven, rechts voorbij rijden, lekker iemand kort snijden en van de weg af rijden. Dat kun je nu allemaal, want je bent gezond.

Maar nu de mensen die 65 plus zijn van de rijn- en binnenvaart:

Kom je bij een arts: zo zo, u bent al 65 jaar en u loopt nog zelf. En u kunt nog goed zien ook en geen last van aambeien of suikerziekte en plassen gaat ook nog? Ja, dan moet ik u maar voor 1 jaartje gezond schrijven en u kunt een rijnpatent en groot vaarbewijs gaan halen en vooral niet vergeten dat moet u ieder jaar weer opnieuw betalen.

Maar volgend jaar weer terugkomen, hoor, want u bent dan 66 jaar en op die leeftijd weet je het maar nooit!!!

Nu lijkt mij het risico op de weg veel groter als op het water!

Ik vraag mij wel eens af of de mensen die de scheepvaart vertegenwoordigen bij de Minister van Verkeer en Waterstaat of bij de CCR in Straatsburg of bij het Euro-parlement in Brussel altijd wel zo alert zijn op die vergaderingen en hun stem laten horen voor rijn- en binnenvaart?

Ik heb geen problemen met de wetten, maar ze moeten wel zinvol en voor iedereen gelijk zijn en er mag niet met twee maten gemeten worden.

Vriendelijke groeten

J.J. Keller ex sleepschip “Sirius”
tixkeller1@hotmail.nl
05-09-2017