Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
Maandag 4 juli heeft de ASV een gesprek met wethouder gemeente Smallingerland over voorgenomen extreme #havengeldverhoging van #Drachten. Goed dat men met ons in gesprek wil. #ASVwilbeterligplaatsbeleid @IenWTweedeKamer
In @HavenAntwerpen matroos overboord gevallen aan buitenkant vd terminalhaven. Er wordt daar geen touw aangepakt maar er zijn enorme fenders voor de zeeboten. Matroos gleed uit toen hij moest springen. Veiligheid, veiligheid??😡
En weer is er een ligplaats verdwenen. Nu in Dordrecht bij de brug over het Wantij. En maar volhouden dat er genoeg plekken zijn in havens waar de schippers hun schepen zouden kunnen "stallen"(zoals @markharbers het noemt in brief aan @IenWTweedeKamer ). https://t.co/gBSAZv9Cxo.

Regensburg ligplaatsverbod tegenover de “Regenmundung”

Na een aantal klachten van collega-schippers over het ligplaatsverbod in Regensburg heeft de ASV gebeld met WSA. Deze vertelde, dat er een ondiepte zit aan de Regenmundung van 1.40 meter; de ondiepte is met groene tonnen afgeschermd.

Hedenmorgen heeft een ASV-bestuurslid heel vroeg een telefoontje gekregen van het WSA Regensburg, waarbij een vriendelijke man wist te vertellen dat er volgende week gebaggerd wordt en dat het baggeren ongeveer een week gaat duren.
Daarna wordt er gepeild en worden de tonnen weggehaald. Ook het ligplaatsverbod tegenover de Regenmundung wordt dan opgeheven.

De medewerker van het WSA heeft om begrip gevraagd, omdat de procedure om deze opdracht uit te voeren erg lang duurt vanwege inschrijving door verschillende waterbouwbedrijven om de baggerwerkzaamheden te mogen uitvoeren.

Deze inschrijving duurt een aantal weken (3 tot 4 weken). Die tijd is nodig om offertes te kunnen maken.

Makkelijker kunnen ze het niet maken!