Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
Morgen 8 december debat maritiem 15:30 - 18:30 uur
Klompézaal o.a: #Toekomst binnenvaart, biobrandstoffen: uitstel bijmengverplichting, smart shipping etc. https://t.co/zTJfQYrCep @IenWTweedeKamer
Brief van de #ASV over de contourennota voor de mobiliteitsvisie op agenda Procedurevergadering Infrastructuur en Waterstaat morgen, 7 december v.a. 10.15 uur in de Klompézaal
https://t.co/owpZM42mGa
Hebben we hier de volgende "mondkapjesdeal"? Iedereen kan weten dat biobrandstof MEER uitstoot geeft, slechts op papier "schoner" is. Hoe sterk is de lobby van de biobrandstofproducenten? Waar leent @schuttevaer zich voor?
https://t.co/AQYQI4mwe1 @markharbers @IenWTweedeKamer

Regensburg ligplaatsverbod tegenover de “Regenmundung”

Na een aantal klachten van collega-schippers over het ligplaatsverbod in Regensburg heeft de ASV gebeld met WSA. Deze vertelde, dat er een ondiepte zit aan de Regenmundung van 1.40 meter; de ondiepte is met groene tonnen afgeschermd.

Hedenmorgen heeft een ASV-bestuurslid heel vroeg een telefoontje gekregen van het WSA Regensburg, waarbij een vriendelijke man wist te vertellen dat er volgende week gebaggerd wordt en dat het baggeren ongeveer een week gaat duren.
Daarna wordt er gepeild en worden de tonnen weggehaald. Ook het ligplaatsverbod tegenover de Regenmundung wordt dan opgeheven.

De medewerker van het WSA heeft om begrip gevraagd, omdat de procedure om deze opdracht uit te voeren erg lang duurt vanwege inschrijving door verschillende waterbouwbedrijven om de baggerwerkzaamheden te mogen uitvoeren.

Deze inschrijving duurt een aantal weken (3 tot 4 weken). Die tijd is nodig om offertes te kunnen maken.

Makkelijker kunnen ze het niet maken!