Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
Morgen 8 december debat maritiem 15:30 - 18:30 uur
Klompézaal o.a: #Toekomst binnenvaart, biobrandstoffen: uitstel bijmengverplichting, smart shipping etc. https://t.co/zTJfQYrCep @IenWTweedeKamer
Brief van de #ASV over de contourennota voor de mobiliteitsvisie op agenda Procedurevergadering Infrastructuur en Waterstaat morgen, 7 december v.a. 10.15 uur in de Klompézaal
https://t.co/owpZM42mGa
Hebben we hier de volgende "mondkapjesdeal"? Iedereen kan weten dat biobrandstof MEER uitstoot geeft, slechts op papier "schoner" is. Hoe sterk is de lobby van de biobrandstofproducenten? Waar leent @schuttevaer zich voor?
https://t.co/AQYQI4mwe1 @markharbers @IenWTweedeKamer

Kleine Binnenvaart – de moeite waard

Kleine binnenvaart de moeite waardVijfduizend kilometer vaarweg biedt Nederland bij uitstek de kans om vervoer veilig, goedkoop en milieuvriendelijk te laten plaatsvinden.

Zestienhonderd kilometer hiervan bestaat uit kleinere vaarwegen (tot 1.000 ton). De kleine binnenvaart is dé concurrent van vervoer over de weg want zij vervoeren het transport over de haarvaten van de vaarwegen van deur-tot-deur.

Nederland is de trotse bezitter van de grootste binnenvaartvloot van Europa. Die vloot is echter incompleet zonder het noodzakelijke deel van de kleine schepen (tot 1.000 ton) die de haarvaten van de vaarwegen kan bedienen. 

PDF downloaden

kleine-binnenvaart-de moeite-waard