Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
https://t.co/lWHLGEwrtK Chauffeurs in Nederland weinig gecontroleerd, bij overtreding vaak geen gevolgen omdat “je met een goed gesprek vaak meer bereikt”. Dit in scherp contrast met het boete- en handhavingsbeleid voor de binnenvaart. ILT= Overheid: benadeelt binnenvaart
DANK minister @Barbara_Visser1 🎩, dat er is geluisterd naar onze zorgen aangaande #FAME. Zorgen zo goed verwoord in moties van @BisschopRoelof en @MahirAlkaya, gesteund door @EOCverzekering . https://t.co/aWth27tVUe Grote vraag nu: hoe wordt de 6% #CO2 reductie ingevuld?
7.000 spitsen 25 jaar geleden, daarvan nu max.350 over. Maar @CCNR_Rhin regelgeving gaat gewoon door. In Botlek wordt bauxiet uit een zeeschip in een loods gegooid omdat geen #spits te vinden is. Omgekeerde modal shift is enorme extra #CO2 uitstoot. @C_Nagtegaal @IenWTweedeKamer

Persbericht ASV reageert op commotie uitbreiding Vluchthaven Gorinchem

Nadat de Algemeene Schippers Vereeniging enige tijd geleden heeft aangetoond dat zij begrip heeft voor de situatie van de walbewoners, door aan te geven dat de Woelse Waard bij Gorinchem behouden zou moeten blijven, blijken sommige walbewoners niet bepaald enig begrip op te kunnen brengen voor de situatie van de binnenvaart.

De lokale politieke partij Gorcum Aktief heeft door “eigen” onderzoek de schepen die gebruik maken van de Vluchthaven Gorinchem in kaart gebracht. De conclusies, zoals te lezen was in het AD/Rivierenland, schetst volgens de ASV geen goed beeld van de situatie en is geen constructieve bijdrage aan de discussie over de noodzaak van uitbreiding van het aantal ligplaatsen in de Vluchthaven Gorinchem.

In het licht van de geplande gemeenteraadsvergadering op 3 februari over dit onderwerp heeft de ASV een reactie opgesteld op het bewuste krantenartikel ‘Overnachten is gratis’ in het AD/Rivierenland 30 januari jl.

Algemeene Schippers Vereeniging.
03-02-2015