Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter

"Wat is er met het door schippers volgestorte reservefonds gebeurd, EBU en ESO? Dat…" — Sunniva Fluitsma https://t.co/ri9imNXPNv

Boetebeleid matiging vooraf:
Binnenvaart 50% matiging voor natuurlijke personen.
wegvervoer max. aantal beboetbare werknemers per werkgever
a. < 25 werknemers: 3
b. 25 of meer en < 50 werknemers: 6
c. 50 of meer en <100 werknemers: 9
d. 100 of meer: 12
@CvNieuwenhuizen

appels en peren: Panteia Boetebeleid binnenvaart vergeleken met: Overlast in openbare ruimte; Huisvestingswet; Gezondheids- en Welzijnswet voor Dieren;
Warenwet; Tabaks- en rookwarenwet; Wet gewasbescherming en biociden; Arbeidsomstandighedenwet; Wet Arbeid Vreemdeling;

Persbericht: Oproep aan de Conferentie van Verdragsluitende Partijen (CVP) CDNI

De Algemeene Schippers Vereeniging (ASV), Ons Recht-Notre Droit (OR-ND) en Vrouwen in de binnenvaart in actie (Vibia) constateren dat de betrokken landen tekortschieten in de correcte, in de praktijk werkzame uitvoering van het CDNI-verdrag dat in 2009 in werking is getreden.

De binnenvaart heeft de absolute wil om te voldoen aan de doelen en regels van het verdrag, echter wordt het draagvlak minder vanwege de tekortkomingen van de CVP en de individuele landen. Er heerst in de binnenvaart onvrede over de invulling van de Uitvoeringsregelingen A,B en C van het verdrag door de individuele landen en gezamenlijk in de CVP. De persberichten van de CVP wekken daarentegen de indruk dat de betrokken landen wel tevreden zijn met de uitvoering en de binnenvaartsector vooralsnog niet op verbetering hoeft te rekenen.

De CVP heeft op 12 december a.s. een vergadering gepland staan in Strasbourg en de ASV, OR-ND en Vibia roepen, middels een brief, de Verdragsluitende Partijen op om tijdens die vergadering stappen te nemen die de binnenvaartsector tot tevredenheid kan stemmen bij de uitvoering van het CDNI-verdrag. De stappen waartoe opgeroepen worden hebben o.a. betrekking op het huisvuilabonnement in Nederland, het niet nakomen van verplichtingen door ladingontvangers, het gebrek aan inzicht in de kosten en de verhouding tussen betaalde gasolietoeslag en volume van afgegeven oliehoudend afval.

ASV, OR-ND en Vibia hopen op deze wijze te kunnen bijdragen aan waar het CDNI-verdrag de nadruk op legt; afvalpreventie, inzameling door gespecialiseerde ontvangstinrichtingen, voorkomen van illegale lozing en internationale financiering volgens het principe “de vervuiler betaalt”

 Lees de brief