Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter

Vanavond op de televisie te zien maar nu al door velen de link bekeken:
https://t.co/UkF6z9BKj9
Regels die volgens de schippers bedacht zijn om er voor te zorgen dat er na 2025 geen kleine schepen meer varen. @markduursma @mvlieshout @ANPPersSupport

“De kleine binnenvaart wordt uitgeroeid, vinden de schippers”
Dat schrijft journalist Serge Vinkenvleugel op de site van RTV Drenthe
Vanavond op de televisie te zien maar nu al door velen de link bekeken:
https://t.co/UkF6z9BKj9 @CvNieuwenhuizen @DronkersJH #binnenvaart @MinPres

België heeft een subsidieregeling voor binnenvaartschepen die drie jaar lang minstens 60 dagen per jaar de Vlaamse waterwegen bevaren: 80% van vergroeningsinvesteringen vergoed tot € 50.000.
https://t.co/1IK69UmTu7. @suzanne_GL @RutgerSchonis @DronkersJH

Slotwoord

Op 26 juni mocht de ASV, bijgestaan door evofenedex aan de Commissie Infrastructuur en Waterstaat de petitie aanbieden. De Commissie Infrastructuur en Waterstaat heeft ons alle ruimte gegeven om wederom voor deze problematiek aandacht te vragen. Met bijgeleverd document verwachten wij niet uitputtend te zijn, het is slechts een indruk van alle zaken die zich op verschillende niveau´s hebben afgespeeld rondom het CCR gebeuren. Uw rol en de rol van de ASV wordt daarin belicht waarbij de ASV niet de illusie heeft compleet te zijn.

Het is verheugend om te merken dat er steun is van verschillende kanten voor onze petitie. Naast schippers zijn er ook de bevrachters en de verladers die erkennen dat deze sector bedreigd wordt als er niet ingegrepen wordt.

De CCR regelgeving is geen natuurramp die over ons gekomen is. Het is beleid op aantoonbaar verkeerde (achterhaalde) gronden door mensen bedacht en uitgevoerd.

Als de consequenties zodanig zijn dat de hedendaagse maatschappij een ander beleid wil dan is het onverteerbaar dat deze kaalslag doorgaat alleen omdat dat nu eenmaal zo afgesproken zou zijn.

Wij hebben Minister van Nieuwenhuizen horen praten en we hebben meegemaakt hoe deze Minister luistert. Als er een Minister is die ons de hoop heeft gegeven het in ieder geval ter discussie te WILLEN stellen dan is het deze Minister wel. We weten dat wij, de binnenvaart, daarmee de Minister veel druk opleggen. Er is immers nauwelijks tot geen tijd meer om dit beleid te herzien.

Maar juist nu, nu de maatschappij vastloopt wat vervoer betreft, nu het milieuvraagstuk zo breed aanwezig is, juist nu is het HET moment om de koers te wijzigen.

Conclusie ASV: Gewijzigde omstandigheden, een gewijzigd toekomstbeeld vraagt om herziening van beleid.

GEEF DE BINNENVAART TOEKOMST!

Met dank aan al degenen die zich tot nu toe voor deze zaak ingezet

Bestuur en denktank van de ASV