Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
https://t.co/lWHLGEwrtK Chauffeurs in Nederland weinig gecontroleerd, bij overtreding vaak geen gevolgen omdat “je met een goed gesprek vaak meer bereikt”. Dit in scherp contrast met het boete- en handhavingsbeleid voor de binnenvaart. ILT= Overheid: benadeelt binnenvaart
DANK minister @Barbara_Visser1 🎩, dat er is geluisterd naar onze zorgen aangaande #FAME. Zorgen zo goed verwoord in moties van @BisschopRoelof en @MahirAlkaya, gesteund door @EOCverzekering . https://t.co/aWth27tVUe Grote vraag nu: hoe wordt de 6% #CO2 reductie ingevuld?
7.000 spitsen 25 jaar geleden, daarvan nu max.350 over. Maar @CCNR_Rhin regelgeving gaat gewoon door. In Botlek wordt bauxiet uit een zeeschip in een loods gegooid omdat geen #spits te vinden is. Omgekeerde modal shift is enorme extra #CO2 uitstoot. @C_Nagtegaal @IenWTweedeKamer

Dossiers over de crisis

Crisisaanvraag

Is er nu wel of niet een crisisaanvraag ingediend bij de Europese Commissie? Minister Schultz stuurde een brief naar de Tweede Kamer. Daarin schrijft ze de brief te steunen van de Belgische staatssecretaris Wathelet van Mobiliteit en Transport van 23 oktober aan Transportcommissaris Siim Kallas. Daarna meldt ze echter dat Wathelet met zijn brief geen formeel verzoek heeft gedaan om de crisis in de binnenvaart uit te roepen. Wij (ASV) rekenen erop dat de verwijzing van Wathelet naar zijn brief van 26 april, waarin de artikelen van de betreffende verordening staan, voldoende is. Ons is verzekerd dat de heer Dimitrios Theologitis, hoofd Havens en Binnenvaart bij de Europese Commissie, heeft bevestigd dat de aanmelding is gedaan.

 

Toch zijn er ook in Belgische binnenvaartkringen geluiden dat in het dossier dat is ingediend wel naar de crisis verwezen wordt, maar dat daarin niet gevraagd is om de verordening in werking te laten treden omdat men de mogelijkheid open wil laten voor verder overleg met de Europese Commissie. Wat denkt u er zelf van? Om een mening te kunnen vormen vindt u hierbij alle stukken die dit onderwerp aangaan.

  1. Voorblad Crise
  2. Crise NL
  3. Note Problematiek Tankvaart NL
  4. Nota EBIS-problematiek binnenvaart tankschepen NL
  5. Legale note – annex general document on EBIS
  6. Bijlage I
  7. Bijlage II
  8. FOD-ITB marktverstoring