Voor en door schippers
Categoriën
Sociale Media

Twitter
Binnenvaart moet vergroenen, maar hoe? Tijdelijke subsidieregeling verduurzaming binnenvaartschepen 2021–2025: Geen budget beschikbaar voor nieuwe aanvragen in 2022! 🙈In de Staatscourant:
https://t.co/Tt9UN5J9FW #metderugtegendemuur @IenWTweedeKamer @RobJetten @chris_stoffer
Hoofdvaarweg Zaan alweer (minimaal) 5 dagen gestremd😡. Reparatiewerkzaamheden tussen 22.00 uur 19-10 en 05.00 u 24-10. Slechte noodbrug kost binnenvaart veel geld en maakt #binnenvaart onbetrouwbaar voor afnemers. @SlegersGerard @jeroenolthof Vragen? 0800 0200 600 (gratis).
Eindelijk is men wat soepeler met gezondheidskeuringen en wordt je om de 2 jaar medisch gekeurd. Behalve...als je toevallig 69 jaar bent, dan moet je toch al binnen 1 jaar gekeurd worden want dat is "logisch" volgens het CBR. @CBRnl @MinIenW

Persbericht rectificatie voorstellen huisvuilproblematiek

In de elektronische Binnenvaartkrant van 26 december 2013 staat een bericht dat een rectificatie vereist.

De ASV stelt voorop dat zij zich volledig kan vinden in de stelling van de Vrouwen in de Binnenvaart waarin men eist dat de afvalcontainers terug moeten komen en dat het abonnementssysteem wordt teruggedraaid en de afgifte weer gratis wordt.

Echter bij de voorstellen aan de minister moet de ASV het volgende opmerken:

Deze voorstellen zijn bij ons weten door BLN gedaan, in ieder geval buiten de ASV om.

Het gesprek dat plaatsgevonden heeft op 23 december, en de eventuele voorstellen die daaruit naar voren zouden kunnen komen,  is dan ook NIET teruggekoppeld naar de ASV door BLN (met name door Erik van Toor).

De ASV heeft dus ook helemaal NERGENS  fiat op gegeven (ook niet kunnen geven).

Er zijn dus ook GEEN afspraken gemaakt om deze voorstellen gezamenlijk te doen. 

De ASV is er altijd TEGEN geweest dat de heffing van de 7,50 op de gasolie hiervoor gebruikt zou worden.

De ASV verwijst nogmaals naar de petitie die door meer dan 1.000 schippers getekend is en waar precies in staat waar we (nog steeds) voor staan.

De ASV blijft erbij dat de minister een internationaal verdrag aan haar laars lapt en dat dit niet kan.

Wij kunnen ons niet aan de indruk onttrekken dat BLN, met welke reden dan ook, het beleid van de minister blijft verdedigen. Dat vindt de ASV onbegrijpelijk als we ervan uit mogen gaan dat ook de BLN de belangen van de schipper voorop stelt.

Kortom: als de BLN vindt dat zij eenzijdig een persverklaring uit kan doen “namens alle bonden”, zonder dit eerst voor te leggen aan de betrokken partijen, laat staan goedkeuring te vragen, dan kan de ASV niet anders dan naar buiten toe brengen dat dit een samenwerking tussen de verschillende bonden alleen maar frustreert.

 Ik hoop u hiermee voldoende op de hoogte gesteld te hebben,

Namens bestuur en denktank.

Sunniva Fluitsma